Musikbarn

Alla inlägg under december 2010

Av Matilda Hallin - 26 december 2010 00:33

Är det någon annan än jag som tycker att det går extreeeemt segt att ladda upp bilder på fb? Det kanske bara är så för mig, för jag har en sjukt seg dator, men det är fortfarande irriterande.. Jag skulle ladda upp 3 bilder, och det står att dom är uppladdade och att det är 0 minuter kvar, men yet, det händer intenting! Jag tror att jag får ta och starta om uppladdningen..=/ blä..

Bajbaj.  


btw: diggar smileysarna som finns på den här sajten! o___O'

Av Matilda Hallin - 25 december 2010 13:07

åh, jag vet, en dag försent, men bättre det än aldrig, så God Jul!

Jag hade en supermysig jul hemma hos kusinerna och fick dessutom massa superfina julklappar!

Jag fick en halsbandsklocka av systra mi, en suuperfin höst/kall vår jacka av mamma(+pappa?), grafittinagellack av min andra syrra, en asnajsig lampa av jenny, jättefina kläder (också av mamma), smink (ögonfransböjare, ny mascara, ny rough) av mamma och Sara, och så säsong 1 av Vampire Diaries av mormor och morfar!

Har sett typ fyra/fem avsnitt hittillt tror jag :3


Hur har er jul varit??   

Av Matilda Hallin - 20 december 2010 16:49

Idag var jag och Ems och handlade julklappar! Det var jättemysigt! <3

Vi var mest på drottninggatan och vandrade omkring där, och jag fick med de flesta jag skulle köpa till. Tror att det bara e till pappa och petra kvar.. :3

Efter det kom emma hit och vi slappade lite, men nu har hon lämnat mig här.. =/

Haha älskar min present till mamma btw! den e fiin.. Men ni får inte veta vad det är, MOAHAHAHa!


Tjenixen!    

Av Matilda Hallin - 18 december 2010 23:24

Hahah kolla den här bilden.. Sååå orealistisk om man tänker ur hp-perspektiv x3   lol xD

Av Matilda Hallin - 18 december 2010 21:02

vet inte riktigt vad jag tycker om det.. Visst är det skönt och så att bara slappna av på jullovet och inte ha massor med konserter, men å andra sidan är det lite småtråkigt att tänka att nu är 2010 snart över, och det kommer aldrig komma tillbaka igen! Det har hänt mycket den här senaste terminen..

På måndag e vi lediga, men då är det julklappsshopping och julaftonklädeshandling med emma som gäller! Även inköp av vantar ska ske då. Så det blir fullt upp! Sen på tisdag är det skolavslutning, men om jag förstått det hela rätt ska vi bara gå till kyrkan och sjunga lite och sen är det hela slut för året. Som sagt, lite sorgligt..  


Hejdå rå!  

Av Matilda Hallin - 17 december 2010 23:28

Idag var det miniavslutning i skolan. Eftersom Eva inte kommer vara i skolan på tisdag när vi slutar så kommer det heller inte bli något riktig avslutning då. Därför hade vi det idag istället!

Såhär såg dagen ut:

städning av bänk+klassrum

film, Nightmare before Christmas (jag mindes den som bättre, men helt ok)

julklappsutdelning, alltså alla har fått köpa en present för 40-50 spänn och sedan lottade man ut presenterna. Själv fick jag en superfin glittrig g-klav att hänga i granen!

Jag köpte ett målarlåda med lite olika pennor och färger, som Vera fick!

Och sist av allt fick vi våra intyg!

Efter skoldagen kom Bella hem till mig, och vi satt typ hela kvällen och nördade gSm :3


Bajbaj!

Av Matilda Hallin - 14 december 2010 14:42

Nu är det bara en vecka kvar till Jullovet!! Halelujah!!

Nä men seriöst fett med najs! Och vi har inte direkt ansträngande skola nu på slutet heller, för vi har typ "konsertvecka". Alltså vi har nästan bara konserter istället för skola, t.ex idag börjar "skolan" klockan 16.30, då vi ska ha genrep till den första Klassisk Jul  konsertern i Hedwig Eleonora. Igår började vi klockan 14, då vi hade luciatåg på Majkens pappas jobb, och för det tjänade vi 4000 spänn till klasskassan! Naajs!  

Sen hade vi två konserter i storkyrkan, de sista luciakonserterna för året! Det var både skönt och sorgligt på samma gång.. Men vi har ju några konserter kvar ändå..

Btw: Jag sjöng solo på det första luciatåget! det gick väl sissodär, eftersom jag var hes var jag tvungen att andas 24/7, men men..


Hej svejs!

Av Matilda Hallin - 11 december 2010 15:29

igår var det lucia! Så himla mysigt!

Det gick bra, förutom att det var nån wierdo fyra som sjöng en oktav lägre än alla andra ''/

Och så var det så sjukt kallt innan, för vi var tvungna att stå utanför kyrkan i typ -10 grader i en kvart eller 10 minuter eller nåt. Inte mys!


Så SJUKT bra att Jay vann right? Blev så sjukt glad så jag höll på att dö XD


Tja rå!  

Sök i bloggen!

Presentation

Hejsan Hoppsan!

Jag heter Matilda och är en lustig liten figur på 12 år, som älskar att sjunga, dansa, spela gitarr och piano och att fota.

Omröstning

Vem är snyggast?
 Johnny Depp
 Robert Pattinson
 Orlando Bloom
 Taylor Lautner
 Ian Somerhalden
 Paul Wesley
 Steven R. Mcqueen

Frågeruta

6 besvarade frågor

Översätt

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Prenumerera på bloggen

Besöksstatistik

Shlöllö

HAAJJJJ!!   

Jag ^^


Ovido - Quiz & Flashcards