Musikbarn

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda Hallin - 19 mars 2011 22:00

jag kom på att bella igår sa att hon ville att jag skulle ladda upp en bild på min  outfit, så här kommer den. Ledsen att det vara är bilder på min body (ghaha, misstolka inte det där nu x"D) men mitt ansikte såg verkligen fruktansvärt knasigt ut på båda bilderna.


 


  

Byxdress: H&M

Av Matilda Hallin - 19 mars 2011 20:46

Hej igen! =D


Okej, nu ska jag berätta lite mer detaljerat om dagen!


Jag hade ställt väckarklockan på halv elva för säkerhets skulle för att jag skulle hinna måla naglarna innan vi skulle iväg.      

Men jag vaknade av mig själv vid tio, och då kände jag mig så stressad på nåt vis att jag var tvungen att gå upp ändå..


Vid ungefär halv två lämnade vid hemmet och gick ungefär 20 meter eller nåt sånt till bussen, som vi tog till Stadshuset.

Där, i väntan på mormor och morfar, tog vi några bilder ute på gården. fast dom flesta blev lite fail på ett eller annat vis, eftersom vi tog gruppbilder vilket resulterade i att det nästan alltid var någon som blinkade, tittade bort eller något liknande x"D

Fick i alla fall till några bra bilder ;)

           Mamma och pappa var så vackra! 

(en mindre bra bild på mig, men jag var bara tvungen att ladda upp den.. o.O)


Sen, när mormor och morfar hade anlänt gick vi upp till Ovala rummet där vigseln skulle vara. Vi väntade en liten stund, då vi passade på att ta lite fler gruppbilder, och lite fler bilder på brudparet.

 

 

In till vigseln! Där blev man nästan lite tårögd.. <3


      Naaaaw, kolla på päronens söta miner på sista bilden <3333


Jag har själva vigseln på film också, för jag insisterade på att filma. Mamma var lite skeptisk, hon sa att hon ändå aldrig skulle titta på den, men jag tänkte att eftersom det inte var något stort bröllop, ingen stor klänning och inga tärnor eller något sånt, så kunde det vara kul att ändå ha en film. Så jag filmade. Helt enkelt.

Men jag vet inte om jag får lägga upp den, det är ju lite personligt. Jag ska fråga när dom kommer hem från bröllopsresan som dom åker på tidigt i morgon bitti ;)


När vi kom ut på gården igen tog vi lite fler kort och sedan visade det sig att mormor och morfar hade med sig ris som vi skulle kasta på päronen för att dom skulle få många barnbarn eller nåt sånt där!


Vi skulle vara på gondolen och käka middag vid fyra, och klockan var bara tre när vi var klara, så vi tog taxi till Hotell Hilton där dom vuxna tog champagne (förutom morfar som tog sprite ;D) och jag tog cola. Vi satt där tills klockan var fyra och sen gick vi över till Gondolen där vi åt en fantastisk trerätters middag. Kommer inte ihåg vad allt hette och var för nåt, men det var sjukt gott i alla fall!

Där drack jag ännu mer cola, två 33centiliters flaskor!

                  jaa.. Sen begav vi oss hem, mamma gav pappa lite presenter, (en John Mayer-skiva, tror att det var Continuum, med ett kort där det stod "När du lyssnar på skivan, minns att jag diggar dig för evigt", ett litet glashjärta med ett kort där det stod "När du ser på hjärtat, tänk på mig och att du alltid finns i mitt hjärta") pappa skulle tydligen ge sina presenter till mamma på resan..

Och nu sitter jag här och skriver.

Mamma och pappa åker hemmifrån i morgon bitti, till Budapest i Ungern, på bröllopsresa. Nästa lördag är det fest 8D


PUSS OCH KRAM FRÅN

 


Av Matilda Hallin - 19 mars 2011 20:03

Hejsan Hoppsan allesammans, det vill säga dom typ åtta läsarna jag har! 8D

Idag har jag varit på bröllop. Mellan mina föräldrar <3

Dom firar också 25 år tillsammans i år, men först nu byter mamma efternamn till

Hallin Dahlberg!

Det kommer komma fler bilder (och mycket mer text) senare när jag har redigerat lite, fixat upp lite ljus här, klippt bort lite överflödigt ljus där. Men ni får en bild som jag bara tyckte var sjukt charmig.. (speciellt på mig dårå.. o.O)

  okej, den var lite suddig och otydlig, men i kameran var den extremt smexig ;]

 

Av Matilda Hallin - 18 mars 2011 18:38

Tjo brä.


Gissa vad jag har gjort idag?

Jag har målat skor. Bokstavligen. Efter skolan stack jag och Emma först till Din sko, där jag köpte ett par helvita tygskor. Sedan gick vi till panduro där jag köpte textilfärg!


Så hela eftermiddagen har jag suttit och designat en sko. Det tar sin lilla tid, men det blev ett asbra resultat tycker jag ^-^ Jag ska bara färga plösen rosa/gul (osäker) och sen är den klar 8D


Har bara hunnit börja skissa på nästa sko, men jag tog en liten paus för jag orkade inte mer just nu. Det är i och för sig askul, men som sagt så tar det ett bra tag, bara att skissa, och sen ska man ju färglägga också..


Bilder:

(före färgläggning)

        (EFTER)

       


Tycks? 8D

 

Av Matilda Hallin - 17 mars 2011 18:08

Jag klippte nyss min lugg. Själv. Ghaha, mamma kommer få psykbryt på mig xD kanske.. Blev ändå ganska nöjd, fast den blev sne o.o

Men i det stora hela blev den nog bra. Helt okej i alla fall x"D


   


Lol xD Haha kolla hur sne den blev xI Får väl be mor min att rätta till det..

Heido <3

 

Av Matilda Hallin - 16 mars 2011 19:35

Idag har jag suttit och ritat. mest ögon, här är det jag blev mest nöjd med:


Jag har också målat mina naglar. Eller snarare tre av mina naglar. Långfingret blev en kanin, pekfingret ett fail träd och tummen en åzum sol med solglasögon. Han heter norbert. Och han gillar Bananer i Pyjamas.

Men det tog så lång tid att måla så jag orkade inte göra fler xD

aja, eftersom det i stort sett bara var kaninen som blev lyckad tror jag att jag ska måla alla naglar så. Men vi får väl se..


Jag blir nog hemma imorgon också. Jag har varit hemma hela veckan, har fått nån form av öroninflammation eller nåt och nästäppthet och en hemsk hosta o.o


aja. Heido <3

 

Av Matilda Hallin - 13 mars 2011 16:52

men åh -.- Får man aldrig vara helt frisk eller?


Just nu har jag grymt enormt ont i halsen. Det gör ont att andas. Så jag knarkar extrastarka fisherman's friend (okej, jag är duktig och tar en varannan timme som det står att man ska göra, för det finnt typ laxerande ämne i, eller hur det nu stavas..) och sjunger ingenting (o.o). Och så stannade jag hemma från dansen. *SUCK*


Nu är det typ en vecka kvar tills MCR kommer till Sverige. snyft. Får inte gå. Det får mig att vilja dö. Blä. <//3

Av Matilda Hallin - 12 mars 2011 13:37

yeep.


I söndags kom jag hem från AUSTRIA.

Det var askul där, fast jag pajade mina knän. huh <//3

Vi träffade frodo ^-^

nämen det var en servitör som var aslik honom o.o läskigt faktiskt.


Just nu lyssnar jag på Panic! At the disco, spelar transformice och har ångest över att min planerade pluggdag verkar leda till nada plugg över huvudtaget. Deam. Det sög ju.

Men jag ska nog göra klart Vietnamhäftet i alla fall. Och plugga inför Asienkartprovet. *SNAARK* snart ska jag iväg och tvätta ur hårfärgen som är i mitt hår för tillfället. Mamma hjälpte mig som vanligt ;D <3


Heido ^-^

 

Sök i bloggen!

Presentation

Hejsan Hoppsan!

Jag heter Matilda och är en lustig liten figur på 12 år, som älskar att sjunga, dansa, spela gitarr och piano och att fota.

Omröstning

Vem är snyggast?
 Johnny Depp
 Robert Pattinson
 Orlando Bloom
 Taylor Lautner
 Ian Somerhalden
 Paul Wesley
 Steven R. Mcqueen

Frågeruta

6 besvarade frågor

Översätt

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Prenumerera på bloggen

Besöksstatistik

Shlöllö

HAAJJJJ!!   

Jag ^^


Ovido - Quiz & Flashcards